Hos oss på 3 glada hjärtan värnar vi om omsorg med hög kvalitet. Vår styrka ligger i vår humanistiska värdegrund som bygger på orden kunskap, engagemang och känsla.
Vi värnar lika mycket om våra kunders omsorg som med vår personals trivsel.
Vi vill ge våra kunder ett gott bemötande och en hög service. Om Du är intresserad av att arbeta hos oss måste du visa engagemang och kunna anpassa Dig för varje enskild kunds behov. I dina arbetsuppgifter ingår att Du ska hjälpa kunden med att hålla bostaden ren och fräsch, stötta med den kroppsliga hygienen samt tvätt. Du ska även stötta de av våra kunder som behöver hjälp med måltider, att äta gott och näringsriktigt.
Målet är nöjda kunder som upplever Dina besök som ljusglimtar i tillvaron!
Vi på 3 Glada hjärtan arbetar vi utifrån kontaktmannaskap. Det innebär att Du som anställd hos oss kommer att bli kontaktperson för några utvalda kunder. Då ska Du se till att det finns en aktuell genomförandeplan som beskriver när och hur insatserna i beställningen från biståndshandläggaren ska utföras, samt ansvarar för att tillsammans med kunden följa upp att han eller hon är nöjd med den aktuella planen.
3 glada hjärtan har även ett kvalitetssystem och rutiner för hur olika arbetsuppgifter ska utföras. Du ska alltid följa våra rutiner. Om Du upptäcker fel, brister, eller missförhållanden hemma hos en kund är Du skyldig att rapportera det till Din närmaste chef.
Vi har också kunder som endast har hjälp med tjänster som t ex städning. Där är det lika viktigt att Du har förmågan att vara lyhörd för kundens önskemål. Du ska vara noggrann och ha kunskap om städning och materialvård. Du ska glädjas åt att göra våra kunder nöjda genom att göra ett bra arbete.
Vi vill att Du som anställd hos oss ska trivas och känna att du har möjlighet att utvecklas i ditt arbete. Du ska känna Dig trygg i din roll och våga tala om för oss/din närmaste chef om du upplever att något kan förbättras.